Boggave til 2-3 årige børn | Kerteminde Bibliotekerne

Boggave til 2-3 årige børn

Billede af børnebog
Foto:Kimmie Høholt Lønsmand Larsen

Har du et barn på 2 eller 3 år? Kerteminde Bibliotekerne giver igen i år en boggave. Kerteminde Bibliotekerne vil gerne hjælpe med at starte læseglæden hos børn i en tidlig alder. Derfor kan man i maj hente en boggave på biblioteket.

Fra torsdag d. 2. maj og resten af måneden kan du komme forbi biblioteket med dit barn på 2 eller 3 år. Så får I en fint indpakket gave med bogen ”Kaj er væk” – og i modsætning til de andre bøger på biblioteket, så skal denne ikke afleveres igen.

Højtlæsning er vigtig, for når man læser historier med børn, så fanger de nye ord og vendinger og man åbner op for samtaler om det læste. Undersøgelser viser, at højtlæsning styrker børns ”legesprog”, hvilket gør det nemmere for dem at opbygge gode relationer i daginstitutionerne og senere i skolen.

Det handler om at finde en bog, som dit barn synes er sjov eller spændende, og så er det ellers bare om at slå sig ned, slå bogen op og hygge sig med en god fortælling.

Biblioteket vil altid gerne hjælpe med at finde en bog, som kan starte læseglæden hos dit barn. Måske starter læseglæden med boggaven ”Kaj er væk”? Ligegyldigt om dit barn er i alderen til boggaven eller ej, så vil biblioteket altid gerne hjælpe med at starte et læseeventyr.

Udgivet: Mandag 22. april 2024 • Opdateret: Mandag 22. april 2024