Digital Artikelservice | Kerteminde Bibliotekerne

Digital Artikelservice

Dekorativt billede
Foto:DBC

Med kopiservice fra Digital Artikelservice, kan du nu få indscannede tidsskriftartikler leveret hurtigt på mail. Læs hvordan her.

Digital artikelservice - med hurtig digital levering

Kerteminde Bibliotekerne tilbyder dig nu en nem og hurtig vej til digitaliserede artikler fra trykte danske tidsskrifter.

Bibliotek.dk kan du finde artikler fra omkring 40.000 tidsskrifttitler, både videnskabelige tidsskrifter, specialudgivelser og artikler fra populære tidsskrifter som f.eks. mad- og motionsmagasiner.

Er du studerende, forsker eller menigmand vil kopiservice være en gevinst for dig.

Den digitale artikelservice er et resultat af et samarbejde mellem Statsbiblioteket og Copydan. Kerteminde Bibliotekerne har købt adgang, så du kan bestille artiklerne via Kopiservice Bibliotek.dk. Du modtager en elektronisk kopi af artiklen direkte på mail, ofte indenfor et par timer.

Bemærk: Digital Artikelservice kan benyttes, hvis du er bosat i Kerteminde Kommune og indmeldt som låner på Kerteminde Bibliotekerne.

Man skal logge ind på Bibliotek.dk før tjenesten kan benyttes -  Se vejledning til login på bibliotek.dk her

Valg af favoritbibliotek/afhentningsbibliotek

Du skal vælge Kerteminde Bibliotekerne eller en af vores filialer som favoritbibliotek under "min side". Se hvordan du gør her

Hvordan gør du?

• Log ind på bibliotek.dk
  • Søg en artikel frem f. eks. Azorerne fra a til z
  • Du ser et rødt link bestil kopi i poster på næsten alle artikler og mange tidsskrifter
  • Klik på linket - (og log ind hvis ikke du allerede har gjort det)
  • Så får du at vide, om du kan få en digital kopi eller en printet
  • Klik på Bestil kopi

Digital artikelservice

Leveringstider

• Hvis artiklen allerede er digitaliseret: Inden for få minutter
  • Hvis den ikke er digitaliseret: ½-2 hverdage
  • Hvis du får den printet får du besked fra dit bibliotek i løbet af 1-3 hverdage.

Vejledning

På ekurser.nu kan du få en videointroduktion og en trin-for-trin vejledning til at komme i gang med Digital Artikelservice.

Af: Nikolaj Deleuran

Udgivet: Fredag 12. oktober 2018 • Opdateret: Fredag 8. januar 2021